Han och hon och dom

Vad jag tror, och vad som är på riktigt. Hans stora muskler får henne att känna sig liten och söt. Att hans kroppsmassa är mer än hennes. Rösten som är mer maskulinare får henne att känna sig kvinnlig. Många säger att vissa av oss människor fortfarande är kvar i det gamla. Där mannen var jägare, och kvinnan skötte gården. Där kvinnan ville ha den starkaste mannen och mannen den kvinnan med bredaste höfter, för att hon skulle kunna ge honom barn. Då på den tiden man knappast kunde be om varken bedövnings spruta eller lustgas. Det var på den tiden man var tvungen att lita på naturen. Så man hittade sina knep. Trodde på dom och förlitade sig på dom.
Att det är såhär för alla, det stämmer självklart inte. Det finns män som gillar män och kvinnor som gillar kvinnor. Det finns även kvinnor som gillar svagre män och viceversa.
Kanske är det därför så många kvinnor dejtar kriminella män? För att känna sig beskyddade? Att de vill att det ska vara hans extra knäck och egentligen ska han vara den perfekta pappan med ett stadigt jobb. Att en del kvinnor väljer män efter deras plånböcker. Det finns lika många OM och MEN som det finns personer i den här världen. Mer eller mindre iaf.
Jag hörde en gång av en nära vän till mig. Där hon ansåg att det är kvinnan som väljer mannen. Inte tvärt om. Dock tror jag på något konstigt sätt att ingen väljer. Det bara blir. Som att hitta den perfekta pusselbiten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0