Så du känner mig?

Du tror att du känner mig. Du tror att du vet hur jag är. Hur min familj är och vart jag kommer ifrån. Ja så du vet vilken adress jag bott på. Vilken bil jag kör och vilka jag hänger med. Du vet vilket parti jag röstade på i förra valet och vad min nya dress är. Eller vet du verkligen det?
Så du tror du känner mig? Du vet allt som står på pappret. Grattis vi kan nu kalla dig för den nya tingsrätten. Vad är skillnaden på dig och tingsrätten säg mig? jo den vet mer om min familj än dig. Den vet mer om mig än vad du gör. Så säg mig. Vad säger och gör att du känner mig?
Kan vara värt att tänka på. Att bara för att du vet det ytliga. Så vet du nog inte så mycket mer om personen. Och bör därför inte dömma någon. Men enklare sagt än gjort :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0